ÇAMAŞIR MAKİNESİNDE KUMAŞ BOYAMA

Trençkotumun rengi konusunda ne kadar kararsız olduğumun ispatıdır bu !!!
Aktara eflatun alacağım diye gittim, yavru ağzı alıp eve döndüm :P
sonuçtan mutlu muyum ? Cevabım HAYIR !!
1 paket boya kullandım, içinde sentetik ipler olmasına rağmen kumaş harika boyandı ama çok dikkat çekici bir renk oldu, Nar çiçeği gibi oldu sanki..ben pudra gibi tutar diye düşünmüştüm ama olmadı malesef..
Koyu mor renge boyamayı düşünüyorum şimdi ya da siyaha.. Sonuç o zaman da istediğim gibi olmazsa çöpe atacağım bu montu...:))
NASIL BOYADIM ?
Makinede kumaş boyarken, 2. deterjan gözüne boyayı ,1 yemek kaşığ tuz ve 1 yemek kaşığı sirkeyi ekliyorsunuz. 
Sabitleyicisini de yumuşatıcı bölümüne döküyorsunuz. ben yoğun 60 derecede çalıştırdım..
Kurutma makinemde kurutmadım, kendi halinde kurudu..
Ben bu makinede boyama işini çok sevdim aslında, siz de rengini beğenmediğiniz tişörtlerinizi boyayabilirsiniz mesela . Ben beyaz  birkaç tişört alıp boyamayı düşünüyorum, eflatun, cam göbeği renklerine .
 Boyama işleminden sonra aynı montu yıkadım, deterjan ve yumuşatıcı kullanarak..Hem montun akacak boyası kalmasın üzerinde hem de makine bir kez daha çalışsın belki boya kalmıştır falan dedim..
Montun rengi hiç akmadı, makinemin içi de temizmiş zaten...Ardından yıkadığım açık renkli çamaşırlarda da makineden boya falan geçmedi yani. Ancak sizin makinelerinizde durum ne olur bilemiyorum. Siz yine de temizlik bezleriyle falan tekrardan çalıştırın makinenizi, ne olur ne olmaz...
Herkese mutlu bir hafta diliyorum... 

20 yorum:

Junkhead dedi ki...

Tuz 1 kaşık konuyor,sirke ne kadar peki ?? Bir de yemek kaşığı mı tatlı kaşığı mı ?Son sorum da ise ,çamaşır makinesinde bir sorun oluyor mu bu işlemden sonra ? Annem izin vermedi son söylediğimde de ondan tırsıyorum :))

Modavesaire dedi ki...

tatlım yazıma ekler yaptım bir oku tekrardan :)))annenin korkmasına gerek yok, gayet kolay bir işlem,çok kolay...

suhuba dedi ki...

Ama rengi hoş gibi bir dene belki beğenirsin :) Birde VOLANLI ETEK DİKMEK başlığındakini resimleyecektin : Unutmadım :)

ikitanemvebiz dedi ki...

merhaba
yavru ağzı rengi makinada güzel görünüyor gibi kurumuş rengi aynımı birde boyanın markasını öğrenebilirmiyim ? sanırım deneyeceğim :)

Duygu Senyurek dedi ki...

Aa super fikirr

Unknown dedi ki...

hımm zekice..aklımın bi köşesinde bulunsun :)

j.d. dedi ki...

Hihihi bu fikri çok sevdim ben, kısa zamanda deneyeceğim :))

j.d. dedi ki...

Hihihi bu fikri çok sevdim ben, kısa zamanda deneyeceğim :))

dikisdersi dedi ki...

benimde ipekyol pudra pembesi kotum renk attı ,boyanırmı acaba ,koruyucu nedir modevesairem

CMOS dedi ki...

waow süper fikir:)

Modavesaire dedi ki...

suhuba: tamam etek ucu baskıları bitince eklicem , o zaman tam bitmemişti.
ikitanem: evet aynı renk, kuruyunca değişmedi, ilerleyen günlerde eklicem..victoria gbi bir adı var..
duygu, giyim, j.d: evet, deneyin arkadaşlar mutlaka..
dikiş dersi: bu toz kumaş boyasını satarken sabitleyici fiske midir nedir adı tam hatırlayamadım , onu da söylüyorlar 2 tl gibi bir fiyatı var. onu kullanmazsan olmaz, akar, bu toz boyalarda pudra rengi yok ama bu renk cart gelmediyse deneyebilirsin..
cmos: evet !!

zeynep dedi ki...

Siyah yap bordo olsun :) tamamen de siyah olabilir yani bilemiyorum:)aslında rengi güzel olmuş ama kombin sıkıntısı olur diye mi tereddüt ettin..

Mor Menekşe dedi ki...

Hehehee :D morla uğraşma bu rengin üstüne tuhaf bişi olur canım :) en iyisi kahve yada siyah yap emeğin boşa gitmesin

Modavesaire dedi ki...

zeynep: evet canm, hem kombin zor hem de fosforşu, neon gibi çok dikkat çekici, yumuşak değil...
m.m: yani o kadar kararsızım ki, bir süre bir kenarda beklesin bu mont diyorum... sonra düşüneceğim, zaten havalar çok soğuk, diksem de giyemem..

Unknown dedi ki...

Vallahi süpersin.Ben hiç cesaret edemiyorum bu boya işine.Sayende deneyebilirim artık.Ne çeşit boya kullandığını yazarsan çok sevinirim. :)

Modavesaire dedi ki...

melis: canm aktarlarda satılan bir boya, adı victoria yanlış hatırlamıyorsam. renk çeşitlerini bir önceki yazımda bulabilirsin. boya alırken fiske( baitleyici) de almayı unutma, aktarlar bilirler, sana yardımcı olurlar..

suhuba dedi ki...

Selam,
Bizim şu beğendiğimiz bluz varya :)
12_2011_107 nolu modele bakar mısın kolları sanki bizim bluz gibi. birazdaha uzun olursa olmaz mı dersin? Beden içinde 02_2011 Mod 101 tbii kapalı yakası kullanılırsa olur gibi geldi. Taktımya bluza :) Resimleri atacaktım ama özel mail adresini bulamadım.

suhuba dedi ki...

Beden için 03_2011 Mod 108 de olabilir. Nasıl iyi çalışmışmıyım dersi mi?

Adsız dedi ki...

çok güzel fikirmiş bu.tabi doğru bir uyarı yapmışsın makinayı yeniden çalıştırıp içinin temizlendiğine emin olmakta fayda var.

suhuba dedi ki...

Maili attım bile :)