ASTAR MONTA NASIL GEÇİRİLİR ?

Umarım faydalı bir yazı olur:))
Astar alırken ipek astar almaya özen göstermeliyiz. Naylon astar,  yazın terletir, kışın üşütür ve hışırdar. Malesef hazır giyimde çok rastlamaktayız. İpek astar hışırdamaz, gereksiz terleme yapmaz ve sağlıklıdır...Genel olarak yıkama sonrası boydan çeker, enden de çekme riskine karşı kalıpta her yandan yarım cm genişleterek biçkisini yaparız!!!Boydaki çekme payanı bence 3-4 cm düşünün ve boyu uzun tutun ...
Ben önce yıkayım sonra biçkisini yapayım demeyin, çünkü ipek astar suya girince yumuşacık olur ve biçkisini yapmanız olağanüstü zorlanır.:))
Aşağı fotoda bebe yaka uzun ceketim var.

 
Aşağıda gördüğünüz de ceketin kalıbı ile çalıştığım astarım. Ceketin pervazı olmadan astarını diktim. Bu konuda şunu söyleyeyim, ön kalıpta _lining_ adındaki yerden itibaren sola doğru biçkiyi yapınız..
 Dikilen astar ile montun pervazından birleşiriniz...Ters döndürdüğünüzde size bakan kısım dış taraf olmalı..
 Ardından iğneleyiniz. .Ancak yukarı doğru hafif bolluk bırakarak, yani gergin olmasın iğnelemeniz..Ben uçucu kalem kullanarak iz çıkarttım bu ceketimde...
 Bir zamanlar teğellerdim, bu aralar elim gitmiyor, kayma sorunu olmaz diye iğneledim ve dikiş geçtim.
 Aşağıdaki foto da dikilmiş hali..
 Şimdi sıra ters çevirmeye geldi..
 Evet, aşağıda ters çevrildiğini görüyorsunuz, bir yer hariç,  o da kolları, kolları da ceketin kol kısmına giydiriyorsunuz...Aşağıda elimde tuutğum yer kol kısmı...
 Bu da en son hali... Ben bu ceketimde alt kısmı açık bıraktım.. Ceketin altı ile astarı birleştirmedim..
Şayet alt kısmını birleştirecekseni, önce bu aşamada yıkayın, astar bir çeksin, ardından elde dikin..
Bu benim önerim ...
Ben ceketin etek ucunu ( en alt kısmını tela ile yapıştırdım)  dikiş geçmedim.
Kol ucundaki astar ile ceketin kolunu da elde dikiyorsunuz.Bu konuda da isterseniz fotograf ekleyebilirim.
Umarım işinize yarayan bir yazı olmuştur:)))

17 yorum:

FashionDesignbyCnS {Cns'design by Cansu} dedi ki...

güzel ve yararlı bi anlatım olmuş kuzum ellerine ve emeğine sağlık

SüleymanDR dedi ki...

Tatlım benim.Ne güzel anlatmışsın.Emeğine sağlık.Saygı ve sevgilerimle.Süleyman KÜÇÜKTURAN

stylerabish dedi ki...

işimize çoook yarayan bir yazı olmuş hem de.Ellerine,cümlelerine sağlık canım.Bu aralar dikişe ara verdim biraz.Kalıp çalışmaları yapıyorum.Elimde sonbaharlık bir kumaş vardı ceketlik.Ama astarlamak fikri geriyordu beni.Nasıl olsa uzuun bir zaman var sonbahara,Bu yazını görünce iştahlandım,ilk iş olarak dikicem ceketi:)

dikisdikiyorum dedi ki...

Benim için çok iyi oluyor bu anlatımlar. Çünkü gittiğim dikiş kursu benim için verimli değildi.Hamilelik v.s. Eksiklerimi bu şekilde kapatıyorum teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Keske bu post ben ceket dikmeden önce olsaydı, bir türlü oturtamadim astarı... Neyse bundan sonra doğrusunu yapıdan inşallah:)
redrumblefish.blogspot.com

suhuba dedi ki...

Süper olmuş. Hiç bilmeyen benim gibilerin çok işine yarayacak. Ellerine sağlık. Sayfama bunun uzununu dikiyorum yazmıştın. Ama bu yakalı burdanın farklı bir sayısı ve modeli galiba. Kollarıda fot. mı demişsin. Evet evet evet . Ellerine sağlık.

Shelby dedi ki...

Çok aydınlatıcı olmuş. 3 saat düşünüp, 3-4 defa yanlış teğelleyip ancak öğrenirdim bunu:) Ellerine sağlık:)

ANTİGONE dedi ki...

benim çok işime yarayacak canım, sağol. kursa falan gitmediğim için astarları hep el yordamıyla geçiriyorum. bazen oluyor, bazen de olmuyor. tekrar sağol :))

anne eli dedi ki...

ağzınıza bilginize sağlık .Bilgilerinizden çok faydalanıyorum teşekkürler...

Gurme Şirine dedi ki...

merhaba sizi izlemye aldım...
bence çok faydalı bir blogunuz var ...
paylaşımınız için teşekkürler...
sizde beni izlemeye alırsanız sevinirim...
kocaman sevgiler...

pembe fiyonk dedi ki...

inanılmaz yardımcı ldun canım.tam arşivlik bir yazı olmuş .ellerine sağlık

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Vay be :) Gerçekten çok marifetli bayanlarsınız. Bayılırım böyle işlere. Ellerinize sağlık.

suhuba dedi ki...

Modavesaire,
Birdaha okudum ve daha çok sevdim seni. Birdaha teşekkür ederim şeker :)

Adsız dedi ki...

benimde çok işime yaradı canım bu yazı teşekkürler

nurtenbegendi.blogspot.com dedi ki...

Canım benim gönlüne sağlık. Eminim fotoğrafları uygun sıra eklemek, yazıyı araya uygun şekilde yazmak daha zor olmuştur senin için:) Gerçi kendi bloğuna yaz diyebilirsin ama ben de sana 1-2 püf noktası vermek istiyorum. Kendi bloğuma yazamıyorum. Çünkü hazırda fotoğrafım yok. Dikiş de dikemiyorum, eski makina beni boşadı, yenisine de ben henüz talip olmadım:) Bu yazımı yayınlarsın silersin, önemli değil. Ben de senin gibi dergiden öğrendim dikişi, Amerikayı yeniden keşfetme, bazan es geçtiğimiz şeyler aslında önemli olabiliyor diye yazıyorum. Öncelikle kumaş tavsiyesine kesinlikle uymk lazım. Sonra, kalıpları gösteren bölümde telalanacak kısımlar, mesela kol yuvaları, bütün ön beden, etek kenarı 3-4 cm kadar, yaka oyuntusu,gösterildiği gibi telalanmlı. Telanın da iplik yönü var, buna dikkat etmek lazım. Bir de her ne kadar can sıkıcı olsa da her aşamada sık sık ütülemek lazım. Astar meselesinde sana katılıyorum. Saten astarın ne diye üretildiğini anlamıyorum:) Ben muhakkak ipek astarı da kumaşı da yıkayıp ütülüyorum. İpek astarın apresi kayboluyor ama olsun. Sonunda kötü bir sonuç almaktan iyidir. Mesela geçen sene bir manto dikmiştim. Süper olmuştu. Astarını da kumaşını da önceden yıkamama rağmen astrı çekti. Kumaş yıkamaya uygun olduğu için ve açıkçası kuru temizleme önünde arabaya yer bulunmuyor, dolaşıp kalıyorum diye attım makinanın yün ayarına, yavaş yavaş yıkadım. Şimdi astar tamiratı gerekiyor. Hiiiç sevmem tamiratı. Hani yeniden dik daha iyi. Zaten sanırım astar alıp boylu boyunca değiştireceğim. Bu arada, astarın kollar ve etek ucu dahil çepeçevre dikilerek bir çevrilme şekli var. Annemle babam konfeksyon terzisiydiler. Sadece kolda alt dikişte veya arka ortada 15cm kadar bir parça elde dikiliyor. Bana daha önce de gösterdiler ama ben kendi yöntemimi kullanıyorum, çünkü profösyonel değilim. Dikiş paylarım falan onlarınk gibi milimetrik kesilmiş olmuyor. Bir kesim ustam yok, ben kesiyorum değil mi:)) Neyse. Ellerine sağlık. Bu şekildeki fotoğraflı anlatımlarından yabancı bloglarda da görüyoruz. Bizde de var. Biri de sensin ve çok hoş yapıyorsun bu işi. Ellerine sağlık.

Modavesaire dedi ki...

cansu, stylerabish ve süleyman : çok teşkr ederim. umarım anlaşılabilmişimdir:)
dikiş dikiyorum, suhuba, shelby: işinize yaramışsa ne mutlu bana ..
redrumblefish: bir sonraki ceketinde kullanırsın bu bilgiyi canım.. olsun geç değil di mi:)
anne eli, gurme şirine ve antigone: oh ohh çok mutlu oldum, ben de dikiş hocamdan öğrendiğim bilgileri paylaşıyorum...çok da profesyonel değil ama olsun , işimizi görüyor..
Nursalkımı ve güneş: sizlere de tekr ederim yorumunuz için.
pembe fiyonk: teşkrler canm.. umarım öyle bir yazı olmuştur:))
nurten beğendi: ooo, çok teşkr ederim bilgilerin için, evet ben de profesyonel değilim, dikiş hocamdan öğrendiğim bililerleyim. keşke daha profesyonel teknikler bilen birisi olsa da öğrenip paylaşabilsem. bu çekme olayı çok sıkıcı..beğenin için çok çok teşkr ederim. kendi çapımda eklediğim bu yazı demekki güzel bir yazı olmuş, bilmeyenlerin işine yaramış. çok mutlu oldum. çünkü dikiş kursuna gitmeden önce, dikişi internetten öğrenmek için çabalıyordum, anlayabileceğim bir bilgi bulduğumda seviniyordum...işte öylee:)) tekrardan çok teşkr ediyorum , düşüncelerinizi benimle paylaşıyorsunuz, yorum yazmaya üşenmiyorsunuz, eksik olmayın:)))

nurgülce dedi ki...

Güzelim astarlı ceket dikmişsin pes diyorum. Bir de bana, en kolayından yaptığım büzgülü etek için, benimki kabarık oldu diyorsun :))) Bu beceri bende olsa habire büzgülü etek dikmezdim zaten :)))