ÇORUM KIRKDİLİM YOLU

İŞTE ESKİ KIRKDİLİM YOLU !!!



40 yıllık rüya gerçek oldu !


Yaklaşık 2 yıldır kapalı olan Çorum- Osmancık yolu (ki çorum istanbul yolu oluyor ayrıca ) tamamlanmak üzere. Ataların dediği gibi '' Bu yol aşılmaz '' olmadı, aşıldı, kat kat kazındı koca kayalar..
.
Bu gün seçim için Laçin 'e gittim. İkametim orada olduğu için.
Ve 2 yıldır kapalı olan bu yola girdik. Servis yolunu kullanmadık.
GÖRDÜĞÜM BU MANZARA KARŞISINDA DONAKALDIM. bU KADAR BÜYÜK BİR İŞ ÇIKARILACAĞINI TAHMİN ETMEMİŞTİM...
Ben bu yola ilk çıktığım günü hatırlıyorum da, korkudan küt küt kalbim çıkacak gibi atıyordu, hah şimdi uçacağız aşağı diyordum her virajda..
ŞU AN 3 ŞERİTLİ BİR YOL KARŞIMIZDA  !!
Yukarıdaki fotoda belli oluyordur, kayalardan çıkan kum , uçurumu kapatmış ( Aşağıda bir uçurum ve dere vardı )
E şu da bir gerçek ki aşağıda şırıl şırıl akan dere ve bitki örtüsü tahrip oldu..
Vee aşağıda da yolun asfaltlanmış kısmı.. 
Genelde servis yolunu kullanıyor insanlar, şimdilik bu yol tamamlanmadığı için tercih eden tek tük ..


Bitanecik eşim ve benim için bu yol çok önemli çünkü eşim hergün bu yolu gidip gelmek zorunda. 
Çalıştığı ilçe Laçin aslında bu yol tamamlanınca Çorum' un gidiş gelişi  en kolay ilçesi olacak.
Hatta bir dağ evi yapma planlarımız bile var :))) 
Bu yol açılınca Laçin'e gidişi 50 dakikadan 25 dakikaya inecek. 
Sadece Laçin değil, Osmancık, Dodurga ve Kargı ilçelerine ulaşım da rahatlayacak....
Bu yukarıda gördüğünüz koca delik de eski KIRKDİLİM TÜNELİ ..
Ancak hiç kullanılamamış ÇÜNKÜ İÇERİDE GÖÇÜK OLUŞMUŞ TAAA AÇILDIĞI ZAMANDA.(1969 yılı yanlış bilmiyorsam )



Şimdi de sırada eski Kırkdilim yolu fotografları var ...


Bu eski tünelin görünüşü. 
Yol dar ve keskin virajlar ile son derece yorucu.


Aşağısı çook derin uçurum !!!


Hele yukarıdan bir kaya düşecek korkusu hep aklında, çok tehlikeli...












Bu soldaki yol, Kırkdilim yolu yapılırken yaklaşık 1 yıl kullanılan servis yollarından birisi ( iki adet servis yolu aç
ılmıştı ).


Ne kadar Ürkütücü değil mi ?

O en tepede  gerçekten çoook yüksek bir uçurumun dibinde oluyorsun ve yol asfaltsız ... Offf !!!






Bir kez servisle geçtiğim bu yolda bir bayan fenalık geçirmiş, otobüsteki birçok erkek şöforle '' Bizi nasıl bu yoldan getirirsin, diğer yol uzun diye bizim canımızı sen nasıl tehlikeye atarsın ? '' diyerek  kavga etmişti. 
Hatırlamak bile istemiyorum !!

3 yorum:

İKİ MELEK dedi ki...

bu yolu çok duymuştum eşimden eşim çorumlu.eski hali gerçekten korkunçmuş.

kürşat dedi ki...

ben de bu yoldan 2000 yılında obruk barajına gitmiştim ve çok korkmuştum

bluestyle dedi ki...

Hemşeriyiz ne güzel ben de Çorumluyum.
Bu yoldan bir iki kez geçtim gerçekten çok kötüydü eski hali. Düzeltilmesine sevindim sizin adınıza...